Dag 17 - En låt som du hör ofta på radion

Helgen var jättekul, i söndags var vi i gympan igen och sen körde vi bilkurragömma, grymt kul alltså. Måste göras om, som Emma skrev på sin blogg också. :) Igår fick jag jobb, från och med nu fram till augusti typ. Ska städa en gång i veckan i gympan på skolan. Ingen betalning bestämt men han jag pratade med tyckte att jag skulle få bra betalt så jag hoppas på det bästa. Jag städade första gången igår kväll, mamma följde med mig och "lärde mig städa" så det gick rätt fort. Hädanefter ska jag väl ha med mig musik för att inte dö av tristess. Men det känns ändå rätt bra att tjäna pengar för jag vet inte hur det blir med sommarjobb riktigt.
Idag hade musik-treorna en konsert som varade i ca 2 timmar så vi slapp halva svenskan och mpr:en vilket innebär att vi hade en och ½ lektion idag. Chill som vanligt. Men konserten var iallafall jättebra, de sjöng fantastiskt bra och hade många intressanta låtar.
Snart är det lov, thank god. Som jag har längtat! Bara tre dagar kvar... Men fredag brukar inte räknas som en skoldag egentligen. På fredag kväll blire att fara till Johanna för hon fyller år då. Vi ska vara några stycken hos henne och typ äta middag & se film. Så det blir kul, annars är det inte så mycket i helgen. Menmen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0