Fiskar sover med öppna ögon

Gårdagen var jätterolig, idag har väl varit mindre intressant. Men jag börjar med vad som hände igår:
Jag åkte som vanligt med Linnea till jobbet på morgonen. Först så skulle jag, Vickis och Edvin tvätta en bil medan Miriam och Markus gjorde nåt annat. Det gick rätt bra för oss, bilen var inte så jättesmutsig. Efter lunch nån gång så tvättade jag, Vickis, Edvin och Markus en ny bil, som var väldigt lerig, Miriam gjorde nåt annat. Sedan for jag hem och var ensam hemma. Jag åt middag och chillade framför tv:n, sen kom resten av familjen hem. Förutom Elin som är på konfaläger då. Mamma skjutsade mig till Vickis, och jag tog med mig min cykel för att kunna cykla hem. 
När jag kom dit så åt vi först glass (gott!) och sen så ringde Vickis till Matilda. Hon frågade om Matilda skulle fiska med oss, men hon hade redan pratat med henne om det lite. Så Matilda sa att hon skulle möta oss nere vid sjön en kvart senare. Jag och Vickis körde moppe ner till sjön och vi tog fram fiskespön, kniv, håv m.m från deras lilla fiskestuga. Sen så började vi gräva upp mask och då kom Matilda. Efter en stund for vi ut med båten på sjön och jag rodde en bit innan vi stannade. Vi lyssnade på musik och pratade medan vi metade. Tyvärr så fastnade min och Matildas linor i varandra så då tog det ett tag att reda ut de. Matilda var en ängel och offrade sig att reda ut min lina när hon hade separerat de. (läs mer på hennes inlägg) och sen så fiskade vi efter ett tag. Vickis fick fem fiskar, jag en och Matilda noll. Men det ryckte mycket i Matildas. Halv elva så slutade vi fiska, och Vickis rodde hem Matilda till deras strand. Sedan så for vi hem till henne igen. Vi bestämde att jag skulle sova över hos Vickis. Vi tog varsin snabbdusch och fikade lite. Vi lade oss vid tolv och ingen av oss orkade prata nåt. ;)

Imorse vaknade vi tio över sex och steg upp nästan direkt. Vi åt frukost och packade lunch, sen åkte vi med Vickis syster till gruvan och började jobba. Jag och Miriam skulle tvätta fönster och de andra skulle tvätta bilar. Efter lunch så skulle jag klippa bort några buskar och Miriam skulle klippa gräs. När jag var klar så kunde jag inte hitta Staffan så jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Så jag följde med Vickis upp till "biltvättarhuset" och hjälpte henne att måla en sak som hon redan hade börjat måla. Efter ett tag kom Markus och Edvin och fortsatte tvätta bilar. Jag och Vickis tog rast halv fyra och fikade. Sen så slutade vi och jag åkte med de hem till de igen. Sedan kollade vi på datorn för att se vilka vi ska gå med på gymnasiet. Jag märkte att jag kommer att gå med Malin Frimodig, som gick på Bolidenskolan. Det var en överraskning, trodde att jag skulle vara själv. Menmen, sen cyklade jag hem = jobbigt. När jag kom hem så åt jag middag och sen har jag inte gjort så mycket. Just nu ser jag "Morden i Midsomer", men snart ska jag lägga mig.

Imorgon blir det att jobba... igen! Men det går förhoppningsvis snabbt. Aja, gonatt! =)

     <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0