Evelina = den fagra älvan

Hejhej, just kommit hem från grillningen i Strå. Det blev tyvärr inget bad, det var bara jag & Tina som hade med oss badkläder men det var kul ändå. Nu ska jag strax sova, ska upp tidigt imorgon och fixa kläder till brännbollen. Bl.a. en mantel ska jag få tag i. Blir nog bra, kvällen som helhet var jättekul. Middagen var vid vissa tillfällen hysteriskt kul, jag skrattade så jag grät vid ett tillfälle.
Maten var väl sådär men efterrätten var helt okej! Underhållningen var bra men vi hann inte genomföra våran lek, blev för ont om tid. Det sög, hade gärna velat se lärarna skämma ut sig. Menmen, Thea hade skrivit ihop ett häfte där hon hade skrivit om oss allihopa. Typ vad våra självbiografier skulle heta och vad som skulle stå på baksidan av boken. Så här kommer min "livshistoria". :)

Evelina Bohman
Evelina är ett grönländskt namn med betydelsen: "Den fagra älvan".

Evelinas självbiografi kommer att heta: "Tala är silver, tiga är guld".

På bokens baksida kan man läsa:
Möt den fagra alvprinsessan Evelina som efter en lätt miss med storkleveransen hamnar i en mugglarfamilj i Sandfors istället för den gyllene skogen Lothlorien. Omedveten om sitt öde växer hon upp i en värld som inte alls är för henne, den framtida drottningen av alverna. Vad hon inte vet är att hon innan sin sjuttonårsdag måste få veta sitt sanna namn, annars kommer hon för evigt att vara fast i människornas tråkiga och omagiska värld. Hjälp är på väg från alvriket men kommer de att hinna fram i tid och hur ska de hitta vägen till Sandfors?


Det var allt, men jag gillar det. Känns verkligen som jag. =) men nu ska jag sova, gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0