Diving too deep for coins

Gårdagen avslutades med ett besök i Liedgrens nya hus, det är jättefint där! Först gick vi en liten rundtur och sen fikade vi. Elin och Lovisa hade bakat en jättegod chokladkaka/tårta. Sen så badade jag, Elin, Lovisa och Anton i deras källaren. Det blev lite trångt i poolen kanske men det var kul, vi hade jättemycket skum osv. Sen så pratade vi en massa och sjöng ett tag också, vi körde ett "lilla-melodifestivalen-medley", och det lät väl sådär... ;) Sen så for vi hem och jag somnade hyfsat tidigt.
Imorse så steg jag upp och vi for ganska så direkt till stan för att åka med gummibåtar i Skellefteåälven med mammas kusin Sofia och hennes barn, Amanda och Adam. Det var jättekul, vi hade massa godis och gott med oss också. Först satt jag, Elin, Anton och Mamma i våran båt. Lukas åkte med de andra i deras båt. Sedan i slutet så bytte vissa platser så att jag och killarna satt i en båt. Det var våran båt som skulle köra genom fontänen. Det var svinkallt vatten i fontänen men det var ändå kul. Men jag skrek nog lite till Adam och Anton, typ; PADDLA FORTARE!!! Men de tog förhoppningsvis inte illa upp.
Sen så for vi och åt lunch-middag på dallas, ingen orkade typ äta upp sin mat (förutom anton) men vi for ändå till Bergsbyn för att äta stora glassar. Snacka om strongt av oss! Men man var typ hungrig sen när vi fick glassarna, så lång kö var det. Jag och Anton delade dock på en liten glass, men det var nog ändå. Sedan så for vi hemåt, Amanda åkte i våran bil och Lukas åkte med Sofia och Adam. Sofia och co. for hem till de för att lämna/hämta grejer men vi for hem till oss. Jag var lite på datorn och sen så stack jag med mamma till fotbollsplanen där Tina väntade. Vi började koka korv och kaffe i kiosken. Mamma hjälpte till ganska mycket i början, det är faktiskt svårt att koka korv..
Men vi klarade oss igenom matchen, och vi tjänade pengar. Men ibland fick man bara en blackout och jag har en fråga; Är man dålig om kunden kommer på vad det kostar innan en själv? Det hände nämligen ett par gånger för mig. Och jag vet att jag råkade säga fel pris en gång..
Efter matchen så for jag med Tina och Robin till strå, vi badade ett dopp. Men vi var ändå kvar ett ganska långt tag och pratade. Vi ska nog hitta på nåt i helgen. Men sen så for alla hem till sig, och nu sitter jag här igen. Ska snart se en film om jag orkar, annars blir det att läsa ett tag (kan bli upp till 2-3 timmar ibland) innan jag sover.
Imorgon blir det ju att fara till stan och se bio med Elin, Anton och Lovisa, kan vara tredje gången jag säger det, menmen. Det blir kul, och vi ska kanske hälsa på mammas kompis Emma innan. Hon är jätterolig och samlar på grisar, vilket jag tycker visar på humor. Eller så är hon bara fascinerad av grisar?! Annars inget nytt. Eller jo, jag ska fara på PDOL (Piteå Dansar Och Ler) på fredag, med Elin och pappa. Vi ska se nån kille, Salem Al-Fakir och huvudorsaken: Lars Winnerbäck! Han är faktiskt bra, jag lovar! Men det blir nog också väldigt trevligt. Men, natti natti!
Förlåt för det grymt långa inlägget :O





Han gör så grymt coola sminkningar, även från filmen "Avatar"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0