Boliden en lördag?

-JA...alltså kan det bli bättre?
Min dag började typ vid 10 över 8 då jag vaknade, varför så tidigt(?) har jag ingen aning om men ville inte somna om då jag skulle måsta hinna rida två hästar innan 5 då jag ska vara i boliden för vi har någon middags grej med klassen, känner inte riktigt peppen men måste man så måste man.
Men kom mig inte upp ur sängen förrän vid halv 10- kvart i 10, så lat som man är. Fast när jag väl var uppe så fikade jag och kom då fram till att det var alldelens för kallt för att rida två ridpass, så jag snackade då med Matilda och frågade om hon ville följa med och det ville hon. Hon kom väl nån gång efter halv 11 och då gick vi direkt ut till stallet i våran allt för fina och tjocka utstyrsel.
Min häst(Galliano) vägrade till en börja att låta sig fångas i hagen men efter en stor dos tålamod fick jag tillslut tag på den skiten! Sen hade vi även fått in min systers häst(Papito) i stallet.
Efter vi fixad dom klart gav vi oss sedan iväg. Till en början gick det väl rätt så bra men sen gick det ungefär sämre för varje meter vi kom.. På vägen hem så fick Galliano nå knäpp och börja trava som en tok och Matilda fick inte stopp på han så jag som liksom satt upp henne på hästen fick mycket dåligt samvete och började tänka "SHIT, tänk om hon faller av!?!?!!??!?" osv. Så jag stannar som vilket pucko jag är och det resulterade sedan i kaos, eftersom när Galliano farit iväg med matilda bakom en sväng så får Papito nå knäpp, som i sin tur resulterade i att vi var ner i diket 3 gånger och sen börja han bocka och hålla på när vi väl hade fått oss upp ur diket. Men till slut fick jag honom att gå framåt, men vi for dock mer uppåt än framåt kan jag väl säga.. Fast vi kom i alla fall ifatt Matilda och Galliano efter ett tag och Matilda hade då fått stopp på han och stod och väntade. Så trots allt tjoller så gick det ändå hyfsat bra, för ingen av oss han ligga på backen:)

Nu blev det minsann ett mycket långt och tråkigt inlägg. Guldstjärna till dig som orkat läsa allt!
Men ska kila in i duschen nu sen välja nå kläder till middagen. Skriver kanske mer ikväll:)
PUSS/Amanda

Bjuder på två bilder, på två en aningens knäppa hästar!:*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0