Dust and shadow

Ja, då är veckan äntligen slut. Alltså jag vet inte riktigt hur det har gått. Jag har varit extermt nervös, onsdagen var inte alls kul. Faktiskt en av de sämre födelsedagar jag haft... Det började med sovmorgon, skönt. Sedan tog jag bussen till stan, men i stan så missade jag bussen till anderstorp och väntade på nästa. Jag visste inte när den skulle komma men när jag hade stått där ett bra tag så insåg jag att jag strax skulle börja. Så jag började gå mot anderstorp. Det spöregnade och var allmänt kallt. När jag väl kom fram så var jag en kvart sen och såg ut som en dränkt kattunge. Dessutom hade jag fått veta att vi skulle ha en annan lektion än egentligen. Så jag hade ingen aning om var vi skulle vara. Jag gick genom korridoren (alla treor och tvåor typ stirrade på mig) och sen så låste jag in mig på en toa och typ bröt ihop. För det första så var jag blöt, för det andra så var jag sen och för det tredje så hittade jag inte till lektionen. Så jag typ flännade ett tag (hyfsat patetiskt) och sen så gick jag utanför entrén och ringde pappa, som var hemma. Jag pratade i säkert 10 minuter och praktiskt taget tvingade han att hämta mig. Jag var bara så trött, blöt och nervös. Han gick till slut med på det och jag hämtade mina grejer, gick ut igen och satte mig vid busshållplatsen. Jag satt där och skakade av kyla. Jag lugnade så småningom ner mig och när vi väl var hemma igen så la jag mig i mitt rum och typ såg på film. Sedan sov jag ett tag. På kvällen så åt vi tårta och jag fick presenter. En väska, en bok, en biljett till Grease (musikalen), kläder och gardiner.
Igår så gick det bra att komma till skolan och dagen gick rätt fort. När den var slut så gick jag med Tina på stan, hon bjöd mig på middag på dallas. Sedan köpte vi godis och for hem till hennes lägenhet. Där såg vi tv, åt godis och pratade mycket. Sedan sov vi, faktiskt rätt så tidigt.
Imorse steg Tina upp kvart i sju, stack fem i åtta. Jag vaknade fem över åtta, stack fem över nio. Det betyder alltså att jag låste hennes lägenhet och hoppades att hennes hyresvärd inte skulle se mig. ;) Det gjorde han inte, som tur var. Sen gick jag ända till skolan, hade gott om tid. Kom dit perfekt och vi hade bara två lektioner. Dagen gick fort och jag slutade kvart i tolv. Sedan fick jag lite nyheter och sedan gick jag in med Tina till stan. Vi skildes åt och jag åt lunch med mamma. Vi köpte även ett paraply, ett sånt här litet som man rymmer i skåpet. Sedan for jag på stan med Tina igen. Vi träffade Alexander, men bara i ett par minuter. Sedan gick vi på stan ett tag och mötte Emma. Vi gick alla tre en stund innan Tina for till lägenheten. Jag och Emma gick till biblioteket, där jag lånade och lämnade igen böcker. Jag lånade "Stolthet och fördom", en bok av Jane Austen. Har sett filmen och har även sett "Förnuft och känsla", den har hon också skrivit. Har bestämt mig för att läsa hennes böcker. Menmen, sedan kom mamma och hämtade oss och vi for hem. Hon stack till Albin och jag har bara chillat sen dess.
Är väldigt snuvig och trött så blir nog en lugn kväll ikväll. Men nu ska jag nog äta middag, har inte gjort det ännu. Imorgon blir det inflyttningsfest hos Liedgrens, blir nog skoj. Byyyye!

Slänger in två skuggbilder så att det inte blir så trist att läsa detta inlägg.. :D




Kommentarer
Postat av: TinaAndersson

mina bilder va? :]

2010-08-27 @ 22:27:31
URL: http://tinaaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0