"Det är lättare att hålla käften och svårare att säga som det är"

Jag har inte uppdaterat på ett tag nu, dåligt av mig.

För ett par dagar sen, minns inte riktigt när, så var jag med Tina, Robin, Emma, Alexander och Albin. Vi for till byagårn i Hebbersliden och såg början av en film, "Paranormal Activity", men Emma och Albin for typ direkt. Vi andra såg lite av filmen och spolade fram till slutet. Sen bytte vi film och såg "Fighting" istället. Men jag minns knappt vad den handlade om för vi såg inte så mycket av den. Vi pratade mest osv. Sen så gick vi till Tina efter filmen, Robin for hem och vi andra var kvar och chillade. Efter en timme ungefär så for jag hem. Men det var en kul

Igår så kom Tina, vi pratade ett tag innan Robin ringde. Då bestämdes det att vi skulle "moppa" till stan. Tina for hem och hämtade pengar och kom tillbaka med Robin. Då stack vi till stan, det var jättetjock dimma typ överallt och vi tog gamla kågevägen dit. Vi for först till Tinas systers lägenhet och hade tänkt lämna mopparna där, men vi insåg att vi inte skulle hinna gå in till stan innan Hemmakväll stängde. Så vi körde in till stan och parkerade vid Hemmakväll. Sedan gick vi in dit och köpte godis. Jag och Robin köpte också varsitt ex. av "Harry Potter och Halvblodsprinsen". Bara 20 kr! :O
Sen så gick vi till Max, där vi köpte pommes frite och lyxmilkshake. Milkshaken var jättegod<3 Vi satt och flummade på ett bra tag, jag minns att jag tänkte att alla säkert trodde att vi hade druckit.
Sen så gick vi tillbaka till mopparna och for på Söder, där vi gick in på en mack. Sen så började vi fara hemåt igen. Det var då typ ännu mer dimma så man såg ingenting. Och vi hade visiren uppe och då blev man jätteblöt i ansiktet. Jag blev även genomblöt nedanför knäna och hela jackan blev blöt. Men det var som ändå kul på nåt sätt. Sen for vi hem till mig och då blev det; "Harry P är på G", som citatet (av mig) lyder.
Efter det så for Robin hem och Tina sovde över. Imorse så kom pappa in och väckte mig. Han frågade om vi ville följa med till vitbergs, "om 20 minuter". Tina sov fortfarande och jag var bara halvvaken. Så det blev inte, jag orkade inte skynda mig osv. Sen så steg vi upp vid halv ett. Vi pratade ett tag innan Tina for hem.

Sen dess har jag sett på extramaterialet till Sagan om Ringen filmerna. Det är jätteintressant faktiskt! Man lär sig jättemycket om hur de har filmat, effekter och trick. Men även om hur de har skildrat händelserna och vilka händelser som är kopierade från böckerna. Kanske låter lite trist  men är så kul att se, det är väldigt bra om man gillar Sagan Om Ringen-trilogin.
Menmen, ikväll blir det nog bara att ta det lugnt. Ha det bra! :)

 Klippte gräs med denna, tills den gick sönder...

 Jag klippte detta.

Jag klippte och höll på att köra över denna larv, men hann se den och lyfte bort den. Den var ändå hyfsat stor.

Lite bilder från max:

 

Kommentarer
Postat av: tina:)

HARRY P ÄR PÅ G!!

2010-08-13 @ 18:10:12
URL: http://tinaaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0