I'm so happy that you are gone

Har inte hunnit uppdatera förrän nu, faktiskt. Fredagskvällen spenderades ju i Piteå, och det var jätteroligt. Vi såg Oscar Linneros, Salem Al-Fakir, Lars Winnerbäck och lite random band också. Salem Al-Fakir var jätterolig och kul att se på. Jag hade bara hört typ två av hans låtar men det var bra iallafall. Han fick som igång publiken m.m. Oscar Linneros kände jag inte till innan, han var tydligen årets nykomling eller nåt. Han var också rätt bra, inte direkt min typ av musik. Och Lars Winnerbäck var så extremt bra, det var ju för hans skull som vi for dit. Jag måste erkänna att jag sjöng med i mer än hälften av hans låtar, men det var som kul. Sen så filmade jag massa med min mobil, fast vi stod så långt fram att ljudet inte är så lyckat. Vi kom hem på natten, ca. kvart över 2. 
På lördagen så gjorde jag ingenting förrän vid klockan fem. Då fick vi middagsgäster. Sen vid åtta så for jag med Tina och Robin till Svedjan. Vi skulle tälta på Högholmen. Så vi bar ner alla grejer till stranden, de hade redan farit förbi och hämtat min båt. Den blåste vi upp och sen så paddlade vi ut till ön. Sedan så kom även Lalla, Markus, Johanna, Thea, Dennis, Joel, Frida och Jesper. Vi pratade ett tag, Joel, Jesper och Frida for iväg. Sedan så for de andra. Sen kom Joel, Frida och Jesper tillbaka. Då var det de tre och jag, Tina och Robin. De stannade ett bra tag innan de for. Sedan så satt vi kvar och pratade ett bra tag. Vi gick och lade oss vid halv fem, och vaknade halv tio imorse. 
Vi packade ihop grejerna, tog ner tältet osv. Sedan så for vi mot stranden, det tog ett bra tag att komma dit. Det var motvind och vi var trötta så. När jag kom hem så fick vi besöket som jag skrivit om tidigare. Vi har blivit en "kontaktfamilj", det innebär att tre barn kommer att bo hos oss en helg i månaden typ. Så de och deras föräldrar kom och fikade hos oss. Barnen är typ snälla, och jättegulliga. Men oj, så spralliga. De typ rörde på sig hela tiden och en av de pratade typ oavbrutet. De är 4, 5 och 8 år gamla så de är rätt små. Men det ska nog gå bra, det är mest Elin som är med de. Sen så for de hem efter ungefär två timmar.
Imorgon vet jag inte vad som hände, blir nog att chilla och kanske ta upp en gammal skivspelare från källaren. Kanske blir att tapetsera mitt rum.

 En av låtarna som Salem Al-Fakir sjöng, jag gillar den. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0