Dag 28 - En låt som får dig att känna dig skyldig över någonting

Okej, ehhh... det finns ingen låt som gör att jag på nåt sätt känner mig skyldig direkt, inte vad jag vet iallafall. Menmen, idag var tredje dagen på sommarjobbet. Fast jag var inte där, jag har varit på skolavslutning, fast inte min egen och därefter bar det av till farmor för lite "äntligen sommarlov"-fika. Det blev tårta, jordgubbar och glass. Onyttigt värre men jag tyckte att vi kunde unna oss det. Imorgon blir det iallafall back to work. Hittils har vi städat ur takrännor och spolat av fasaderna på gruvan. Vi är bara två sommarjobbare i veckan men nästa vecka blir vi istället sex stycken. Men efter det så är det äntligen sommarlovet på riktigt.
Just nu ser jag film, orkar inte hitta på nåt annat. Jobbigt att jobba, man måste älska ironin. Nej men det är inte jobbet som är jobbigt, det som är jobbigt är typ lunchen, alltså att överhuvudtaget hitta nån lunch att ta med. Micromat och kall mat, yuck! 
Men jag tjänar pengar, vilket är det viktigast... (bullshit). 

Ciaopang! 

Bjuder på ännu en Yiruma-låt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0