Ingen som lättar någon annans börda i den här världen är värdelös - Charles Dickens

Har nu kommit hem från en väldugt trevlig kväll. Först for jag till Tina och vi satt vid datorn och såg Idol. Sen så kom Vickis(efter ett lååångt tag). Men sen så såg vi litegrann på "Pirates of Carribean", ettan. Men mest pratade vi bara, om skolan, elr skolorna, klasskompisar osv. Vickis hade dock inte sovit något förra natten så hon var hyfsat trött. Ungefär vid elva nån gång så skulle Vickis fara och då passade jag på att fara också. Skulle nämligen cykla hem, fick ingen skjuts, så jag tolkade först med henne till hennes korsning. Det var lite nervöst men funkade fint. Med tolkade menar jag att jag höll i cykelstyret med ena handen och hennes moppe med andra. Ibland blev det lite läskigt, men vi klarade det. Sedan så delade vi på oss, skulle ju åt olika håll. Och jag har en cykellampa på min cykel, så det var ingen fara med mörkret. Eller det trodde jag iallafall...
När jag hade cyklat en liten bit så störde jag mig på att cykellyset satt lite snett, så jag sparkade lätt på den. Och då slocknar idiot-lampan. Men det var ingen fara, för det var bara en kort sträcka som var utan gatlysen. Men när jag just har cyklat förbi den sträckan och det är ljust hela vägen hem, vad tror ni händer? Jo, de satans gatlysena slocknar!!! Hur shysst är det?! Så jag cyklade mitt på vägen, för att inte tappa bort mig. Såg ungefär lika mycket som en blind råtta (mina liknelser är inte de bästa). Tur bara att ingen bil bestämde sig för att dyka upp. Men ljuset på tunneln var den enda lampan i Sandfors, och den satt bredvid skolan. Så jag kunde iallafall se åt vilket håll jag skulle.
Nu är jag äntligen hemma iallafall, ensam vaken. Men det blir nog att se någon film och sen sova, imorgon blir det att chilla. Far kanske med Tina till Leo's Lekland, vi är inte töntar, just so you know. Menmen, hare!

 Gammal bild tagen i Strå :)

Kommentarer
Postat av: TinaAndersson

HAHAHA osis=O

2010-09-11 @ 09:02:34
URL: http://tinaaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0