I guess I'm gonna be alright

Kom hem vid sex så jag har inte hunnit uppdatera förrän nu, såg nyss en film "Hot Rod", och nu ser jag "Stolthet och Fördom", båda jättebra! Smygtittar även på fotbollen, go Holland!
Igår så for vi till Storforsen vid elva, vi var framme ungefär klockan två och då checkade vi in på hotellet. Bröllopet skulle börja kvart över tre så vi chillade och gjorde oss typ i ordning. Sedan var då vigseln. Det var ett väldigt litet bröllop. Det var min farbror Ulf som gifte sig. Sedan var det hans fru (nu alltså) Eva, våran familj, Ulfs två döttrar, Jenny och Johanna. Jennys kille Christoffer och deras två små barn, Ted och Sigge. Johannas fästman Emil, Evas två barn, Therese och Andreas + Andreas flickvän Stina. Sen var det då min farmor och Evas föräldrar. Och även ett par kompisar till Ulf och Eva, två stycken.
Vigseln var inte så lång, kanske fyrtio minuter. Sedan tog vi kort mot forsen, det var jättevackert. Klockan fem åt vi middag, det var först förrätt. Inte så god, det var sånt som bara vuxna gillar... Sedan var det huvudrätt och det var helt okej. Efterrätten bestod av cheesecake med hjortron. Det var supergott! Sedan var det även en tårta som var god.
Efter det så satt alla som bara och tog det lugnt, vi pratade mycket. Sen så hade Ulf hyrt en bubbelpool så då for vi och badade i den ett tag. Sedan åt vi varmkorv, tyckte att det var en lite konstig avslutning menmen. Sedan så gick som alla och lade sig, jag och Elin satt och spelade lite kort ett tag innan även vi gick och sov. Jag delade rum med pappa, Lukas och farmor. Vi somnade vid ett, rätt så tidigt.
Klockan åtta vaknade vi och duchade osv innan frukosten. När vi hade ätit frukost så satt först jag och Anton och lekte med Ted ett tag, vi underhöll honom med en senapflaska. Jag höll i honom och för att vara typ ett halvår-ett år gammal så är han förvånansvärt tung. ;) Sedan så for vi uppför forsen (givetvis vid sidan om alltså). Sedan gick vi som omkring däruppe, det var ganska mycket folk. Sedan gick man typ på bryggor och klippor. Det var jättemysigt och fint. Vi var där ett bra tag och solade & badade. Vi for vid halv fyra och åt på vägen hem.

Imorgon så blir det att ta två-bussen till stan och se bio med Elin, vi kanske träffar Lovisa, Sandra och nån till. De skulle se samma föreställning så. Menmen, vi ska iallafall se "Eclipse", har inte sett den än... Det blir nog kul. Nu ska jag nog fortsätta att se på filmen/fotbollen men det blir en bildbomd från helgen senare! Tjarå. =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0